Mazda CX-5


Mazda je odlučila da svom najpopularnijem modelu, koji je na sredini radnog veka, u potpunosti promeni lični opis i usput bitno poboljša vozne osobine i komfor. Prve utiske o novom SUV-u skupili smo na međunarodnoj prezentaciji održanoj u Barseloni.
Mazda se odlučila da radikalno restilizuje i poboljša svoj popularni model CX-5 kako bi ostala na samom vrhu ponude u klasi.
Japanska fabrika po pravilu svoje nove modele prikazuje u Barseloni, jer joj se tu nalazi veliki evropski centar. Međutim, primetili smo da su druženje sa novinarima iz celog sveta zamislili glamuroznije nego do sada.
To očigledno pokazuje koliko im je novi automobil važan, ali i to da automobilske kompanije na globalnom nivou sve više izlaze iz krize.
Automobil nam je predstavio šef projekta. Na neuobičajeno dobrom engleskom detaljno je opisao sve izmene na automobilu i to žarom u očima kao da priča o rođenom detetu.
Uvek je prijatno biti u društvu takvih znalaca i entuzijasta, jer se od takvih ljudi može najviše naučiti.
Za početak, dizajn je izmenjen gotovo u potpunosti. Maska hladnjaka je sada izraženija i ima hromiranu lasnu sa donje strane.
Bokovi automobila su sada monolitni, bez naglašenih linija. Automobil po našem mišljenju deluje mnogo elegantnije i zrelije.
Dobar deo izmena na karoseriji je urađen kako bi se poboljšala aerodinamika i smanjila buka.
Obradovao nas je i visok kvalitet završne obrade. Doživljeni osećaj kvaliteta je na nivou većih Mazdinih modela i može se reći da je među najboljima uopšte.
Prvi utisci su obično presudni u pogledu formiranja mišljenja o određenom modelu. U ovom slučaju ključne reči su kvalitet, preciznost i pre svega velika količina pažnje koju su konstruktori posvetili krajnjem korisniku.

Kabina je gotovo u potpunosti redizajnirana, a predstavnici fabrike kažu da je cilj bio povećanje funkcionalnosti i praktičnosti.

Slikovni rezultat za mazda


Sada konadnom tablom dominiraju horizontalne linije sa elegatnnim otvorima za vazduh. Prednja i zadnja sedišta su anatomski potpuno drugačije zamišljena kako bi prijatnije držala telo tokom dugih vožnji, a da pri tome nude i dobru bočnu potporu.
Zadnja klupa je sada dobila naslone kojima može da se podešava ugao, a putnici pozadi su dobili u otvore za ventilaciju na centralnom tunelu.
Kolor ekran od sedam inča je sada u LCD tehnologiji osetljiv na dodir. U najskupljim verzijama hed-ap displej je kompleksniji i sliku prikazuje na vetrobranu.
Vetrobran ima odleđivače brisača, a treba pomenuti da u CX-5 ugreađen sistem za otvaranje poklopca prtljažnika gestikulacijom nogom.
Prva stvar koju smo primetili tokom probnih vožnji je da je auto značajno utišan, naročito na zadnjim sedištima.
Kasnije smo saznali da je umanjenje buke i vibracija bio jedan od najvažnijih zadataka tokom restilizacije.
Upotrebljeni su specijalni apsorpcioni materijali, čak su i bočna stakla višeslojna, laminirana. Iz istog razloga je šasija ukrućena za oko 15 posto, a gotovo u potpunosti su izmenjeni elementi ogibljenja.
Za razliku od većine međunarodnih prezentacija novih modela na kojima je moguće provozati samo neke od verzija u gami, Mazda je za novinare pripremila sve moguće kombinacije motora, menjača, pogona i opreme.
U nepreglednoj koloni od preko 50 parkiranih automobila, za početak biramo motor i menjač za koji verujemo da će biti najinteresantniji našim kupcima – 2,0 benzinac sa 165 “konja”.
Mazda je dobro znala šta će razgaliti maštu i najbolje upoznati predstavnike medija, pa se umesto spleta auto puteva u okolini Barselone odlučila da nas pošalje na krivudavu magistralu pored mora.
Tu smo odmah primetili da se auto naginje mnogo manje nego ranije, a i pre je tu bio među najboljim u klasi.
Odziv na volan prilikom skretanja je gotovo kao kod klasične limuzine, a auto je sve vreme vrlo neutralan.
Ovakvom ponašanju doprinosi i novi „G-Vectoring Control“ sistem, kojim se obezbeđuje bolje ponašanje u krivinama.
Slikovni rezultat za mazda


Ovaj sistem meri G silu, odnosno uzdužna i poprečna ubrzanja; u skladu sa stepenom zaokrenutosti volana i pritiskom na pedalu gasa, optimizuje opterećenje svakog točka ponaosob, tako što redukuje količinu obrtnog momenta.
Promenom balansa u stilu najboljih trkačkih vozača osigurava se pouzdanije ponašanje automobila na limitu. Kao što rekosmo, sistem očigledno radi, međutim podešen je tako da vozač i putnici ne osećaju “cimanje”.
Pored dvolitarskog benzinca koji je kao i uvek vrlo elastičan i lako podnosi visoke obrtaje a pri tome svemu ostaje vrlo ekonomičan i uglađen, u ponudi je i nešto izmenjeni četorocilindrični benzinac zapremine 2,5 litara koji sada razvija snagu od 197 KS.
Dizelaš od 2,2 litara nije izmenjen i dolazi u verzijama sa 150 i 175 “konja”. Uz sve motore na raspolaganju su verzije sa pogonom na svim točkovima, kao i sa manuelnim i automatskim šestostepenim menjačem.
Prodaja u Srbiji je već počela, a cena počinje od 23.290 evra. Verzija sa benzinskim motorom od dva litra, pogonom na svim točkovima i Challenge nivoom opreme košta 27.590 evra.
Najjeftiniju dizel verziju sa Challenge opremom možete nabaviti za 27.790 evra. Detaljnije o novoj Mazdi CX-5 možete da pročitate u testu u aktuelnom izdanju Auto magazina koje je uveliko na kioscima.
Crveno volim te crveno
Crvena boja je postala Mazdin zaštitni znak i izuzetno je dobro prihvaćena kod kupaca. Za novu verziju mazde CX-5 fabrika je razvila novu vrstu crvene koju je nazvala Soul Red Premium.
Tvrde da ona poseduje nivo sjaja 20 posto veći u odnosu na prethodnu crvenu, dok je dubina boje čak 50 odsto veća.
Pored nove boje karoserije, predstavnici fabrike su bili ponosni i na novi materijal koji se koristi za lajsne u kabini. Naime, on je ima takav dizajn da podseća na legendarne japanske laminirane oštrice samurajskih mačeva.
Poboljšani LED farovi
Novi farovi su napravljeni u LED tehnologiji, a sada svaki projektor poseduje 12 elemenata, što je pedeset odsto više nego ranije.
To je pored intenzivnijeg snopa omogućilo konstruktorima više mogućnosti za aktivnu adaptaciju svetla uslovima na putu.
 Slikovni rezultat za mazda
Da li je ovo nova generacija?
– Auto je neverovatno detaljno izmenjen u odnosu na prethodnu verziju.
Svaki panel na karoseriji je nov, šasija je ojačana, izmenjena je kompletna unutrašnjost, oslanjanje točkova, upotrebljeni su specijalni materijali za snižavanje buke, ugrađeni su novi bezbednosni sistemi i elektronika.
Ipak, odlučili smo da ovaj model ne nazovemo novom generacijeom jer je nastao na poznatoj mehaničkoj platformi. Takođe, za sledeću generaciju pripremamo nove motore i druge bitne sisteme. – dodao je Masika Kodama, direktor projekta
Motor G 165 G 194 CD 150 CD 175
zapremina (ccm) 1998 1998 1499
snaga (kW/KS) pri o/min 121/165 pri 6000 143/194 pri 6000 110/150 pri 4500 129/175 pri 4500
maks. o. moment (Nm) pri o/min 210 pri 4000 258 pri 4000 380 pri 1800-2500 420 pri 2000
pogon prednji i na svim točkovima
menjač 6 stepeni, manuelni i automatik
dimenzije (mm) 4550/1840/1675
međuos. rastojanje (mm) 2700
prtljažnik (l) 506/1620
maks. brzina (km/h) 188 195 196 206
ubrzanje 0-100 km/h (s) 10,5 9,2 10,3 9,5
potrošnja (l/100 km) 5,8/6,6/8,0 6,1/7,1/8,7 5,3/5,8/6,7 5,3/5,8/6,7
Izvor: magazinauto.com

Primjedbe